måndag 11 oktober 2010

Säkerhetstänk!


Husse pratar mycket om säkerhet här hemma (vi är bara lite trötta på det....)
Vi får väl erkänna att vi inte tagit det helt på allvar, men idag började älgjakten och vi inser att vi är i fara.
Så vi har plockat fram alla skydd vi har!!
Som ni kan se här på bilden har Stina en skottsäker väst och reflexhalsband. Själv har jag säkrat upp med en Kevlar-väst och brandsäkra skor och givetvis har även jag reflexhalsband. Allt av senaste snitt!
I och med detta känner vi oss helt säkra... men håller oss ändå i koppel och borta från skogen, så även Husse och Matte är i trygghet :p

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att eran Husse pratar om säkerhet, han är rädd om er förstår ni. Ni får hålla er hemma nu ett tag. Jag vågar inte gå till skogen och plocka svamp för jag har inte så fina skyddsvästar och skor som ni. Kram på er allihop/Maud

Sara sa...

Fråga Husse hur mycket säkerhet han tänker på när han yttrar: "Min gps säger att jag ska vara framme om 30 min, men den vet inte hur fort jag kan köra!" :-)

Matte sa...

Mig ska han ha på cykelhjälm... går ju bra när han inte själv äger någon cykel!!! :)

Harry & Stina sa...

Sara-Han skulle till något viktigt...Han bryr sig mycket om alla andra. Och tänker på deras bästa!!! :p

Harry & Stina sa...

Husse har brutit sig in på vår blogg!! Vi håller med om att han bryr sig om andra, men vi har INTE skrivit den kommentaren :p

Husse sa...

Jag är ingen hacker, nu vet jag inte vad ni pratar om.
Men det är klart jag bryr mig om er...

Harry & Stina sa...

Vi vet att du inte är det, men hur svårt är det när vi glömmt logga ut!!